00-talet

Bara för att inte känna att jag tar efter alla kritiker och annat folk som börjar sammanfatta 00-talet i diverse listformer gäller det att vara först. Och det är jag, nästan. Några har smygbörjat, både här... och här. Jag sätter här ner foten med en lista över mina filmfavoriter från 00-talet.

I grupperna andra- och tredje- och fjärdeklassen finns ingen direkt ordning, bara filmer.

Here we go...

No. 1:

There Will Be Blood

 



Andraklassen:

The Dark Knight

No Country For Old Men

Irreversible

Revolutionary Road

Sånger Från Andra Våningen

Mulholland Drive

Oldboy

Elephant

Caché (Dolt Hot)

Children of Men


Tredjeklassen:

Lord Of The Rings – The Fellowship Of The Ring

Hot Fuzz
Un Prophète
De Ofrivilliga

Adaptation

Finding Nemo

The Assasination Of Richard Nixon

Batman Begins

Unbreakable

Road To Perdition

Requiem For A Dream

Les Triplette De Belleville (Trion Från Belleville)

Babel

Memento

Das Leben Der Anderen (De Andras Liv)

Fa yeung nin wa (In The Mood For Love)

Inglourious Basterds

The Fountain

Vozvrashcheniye (Återkomsten)

Collateral

La Pianiste (Pianisten)

Lost In Translation

The Aviator

Donnie Darko


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0