Släpvagn

När ska Sverige göra intressanta posters?

Idag. Just nu. Trailerkollen.

image20

Jag frossade trailers från apple idag. Lite funderingar:

American Gangster - helt okej trailer, filmen verkar rätt intressant, dyr, välgjord. Själv har jag lite svårt för Denzel Washington på senare år, han börjar upprepa sig alltför mycket. Hoppas Ridley Scott hämtat sig från senaste årens många bakslag. Projektet är gammalt, hoppas det innebär genomarbetat - inte dammigt.

Skinwalkers - kultstämpel rakt igenom. Fick lite From Dusk Till Dawn-känsla över det hela. Schysst trailer, skrattade en hel del. Riktigt överdriven men säkert underhållande. Jag är grymt svag för Elias Koteas efter hans insats i den smått mästerliga The Adjuster. Det här känns inte direkt som något han brukar göra.

Shoot 'Em Up - haha, när jag trodde att Skinwalkers var överdriven hade jag inte sett trailern för Shoot 'Em Up. Okej, rätt cool trailer, snygg, snabba klipp och fina punchlines men okej. Vi snackar Smokin' Aces komplex rakt igenom. Filmen lär suga för den vill vara allt den inte är... ett klassiskt exempel på att en trailer är sällan dålig, men filmen kan vara precis hur dålig som helst. Här känns det precis så.

Broken English - det är ofta svårt att göra bra trailers av dramer. Det blir så lätt slentrian. Den här filmen tycker jag verkar intressant fast jag måste säga att trailern är rätt tråkig. Va, nu ser jag att det står Comedy/Romance på imdb. Hmm, dålig marknadsföring... känns mer drama på trailern än komedi. Well well.

The Invasion - det här är ett litet kul exempel på att t.o.m. en trailer kan växa under den korta tid den spelas. Började rätt segt men efter ca en minut tog den ordentlig fart. Slutade med att jag blev helsugen på att se filmen. Schysst trailer, blev riktigt rädd under ett par klipp. Detta är också ett gammalt projekt som skrämmande nog fått gå igenom omfattande omklippningar och omtagningar lång tid efter den från början var färdig då Warner var inte så hemskt nöjda med den slutgiltiga versionen. Kidman som vanligt ståtlig. Rätt schysst story, och som sagt, några scary klipp.

Talk To Me - troligtvis favorittrailern just nu (då förutom ena trailern till Transformers som jag loopat några gånger med typ maxvolym för ljudet är så stört schysst, men nu kan man dra till bion och uppleva det istället). Don Cheadle är en kvalitéstämpel om något. Killen gör aldrig bort sig och han har en fena på att välja bra projekt. Här har han fått rätt fria tyglar när han spelar en helskön, smått galen ex-con och rättsaktivist (tänk er en mer politisk version av hans roll i Out Of Sight) som arbetar sig upp i showbiz under 60-talet genom att börja snacka mycket babbel i radio. Det är just vad den här trailern är, rena Apatow-liners och skitsnack rakt igenom. Helkul och välgjort. Trailern grym, filmen lär också så vara.

1408 - filmtitlar och nummer verkar gå hand i hand just nu. Okej, inte så mycket att säga. Rätt schysst trailer. Känns mycket som en film där du faktiskt FÅR det bästa i trailern and that's it. Väldigt S. King, väldigt högljutt, säkert en hel del väsen för inte så himla mycket. Håfström regisserar, jag har aldrig fastnat för hans regi.

The Brave One - rätt gripande. Verkar intressant på flera plan. Jodie Foster är alltid bra. Trailern innehåller lite väl mycket klipp och fade till svart med ett dunsljud för effekt. Blir lite enformigt.

Interview - aah, kolla här. En Steve Buscemi-film. Inte varje dag. Ett litet indieprojekt har han klämt ur sig. Det är dock en trailer utan sting. Finns inget som griper tag, inget som chockar. Får lite blandade känslor här, gillar ämnet och skådisarna (Buscemi och Sienna Miller - Buscemi ska under en kväll motvilligt intervjua värsta kändisen Miller) men kan man inte göra en mer intressant trailer än så här så vet jag inte. Mysig är nog ordet jag letar efter - fast utan sting.


Nu ska jag vara sjukt tråkig, men är det inte lite roligt att kolla på en trailer för Transformers där det faktiskt är en jävla trailer i trailern som transformeras. Trailer i trailer. Jag den enda som skrattar? Oh well...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0